Ως Garazoporta.gr κατασκευάζουμε γκαραζόπορτες τα τελευταία 30 χρόνια. Έχουμε μιλήσει με χιλιάδες ενδιαφερόμενους αλλά και τεχνικούς. Δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο ως γενικό οδηγό για όποιον/α κάνει έρευνα αγοράς για την εγκατάσταση γκαραζόπορτας.
Προσφορά δεν είναι μόνον η τιμή αλλά και τα υλικά, οι προδιαγραφές κατασκευής, εγκατάστασης, ασφάλειας και η εγγύηση.
Σημείωση: Προτείνουμε να συγκρίνετε τις προσφορές βάσει όλων των χαρακτηριστικών τους και να αναθέσετε το έργο στον καταλληλότερο κατασκευαστή συμβάλλοντας έτσι στην ανάδειξη των έντιμων, καταρτισμένων και σοβαρών επαγγελματιών.
Η διαφορά αυτών των δυο είναι στο πάχος του τοιχώματος του σιδήρου και όχι στη διάσταση. Πόσο χοντρό είναι δηλαδή το σίδερο.
Το πάχος του σιδήρου των κοιλοδοκών πρέπει να είναι από 3 χιλιοστά και πάνω, ανάλογα το μήκος της γκαραζόπορτας.Προσοχή! Τα στραντζαριστά σίδερα πάχους 1,1 ή 1,4 ή ακόμα και 1,8 χιλιοστά, που κακώς χαρακτηρίζονται ως κοιλοδοκοί, δεν παρέχουν αντοχή στη διάβρωση με συνέπεια τη γρήγορη στρέβλωση της πόρτας.
Η διάσταση του κοιλοδοκού, το μήκος δηλαδή και το πλάτος του, καθορίζεται από το μήκος της γκαραζόπορτας και το Σύστημα Κίνησης που χρησιμοποιείται. Οι προδιαγραφές σιδήρου που αναφέρονται στα τεχνικά φυλλάδια του κάθε Συστήματος Κίνησης δεν είναι ενδεικτικές, πρέπει να τηρούνται αυστηρά ώστε να διατηρηθεί η ευθύτητα της γκαραζόπορτας, να αποφευχθεί η γρήγορη διάβρωση του σιδήρου και να υπάρχει η απαιτούμενη επιφάνεια για την προσαρμογή του Συστήματος Κίνησης, εάν δεν πρόκειται για απλές συρόμενες ή ανοιγόμενες γκαραζόπορτες.Σημείωση: Δεν προτείνουμε συγκεκριμένες διαστάσεις σιδήρου για την κατασκευή του πλαισίου διότι μία γκαραζόπορτα μπορεί να έχει μήκος, π.χ. έως 20 μέτρα και ύψος έως 3 μέτρα. Η διάσταση λοιπόν, επιλέγεται από τον κατασκευαστή και πρέπει να είναι ανάλογη του μήκους και του ύψους της γκαραζόπορτας ώστε να αντέξει το φορτίο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε το ελάχιστο μέγεθος του πλαισίου για κάποια από τα είδη γκαραζοπορτών που κατασκευάζουμε:-
- Συρόμενη γκαραζόπορτα 3,00μ Χ 1,80μ: Πλαίσιο από κοιλοδοκό διαστάσεων 80Χ40 χιλιοστά και πάχος σιδήρου 3 χιλιοστά.
- Συρόμενη τηλεσκοπική με 2 φύλλα για άνοιγμα έως 8 μέτρα: Πλαίσιο από κοιλοδοκό διαστάσεων 100Χ50 χιλιοστά και πάχος σιδήρου 3 χιλιοστά.
- Ανοιγόμενη πόρτα μονόφυλλη ή δίφυλλη: Πλαίσιο από κοιλοδοκό διαστάσεων 80Χ40 ή 100Χ50 χιλιοστά και πάχος σιδήρου 3 χιλιοστά, ανάλογα με τη διάσταση του κάθε φύλλου της γκαραζόπορτας.
- Αναδιπλούμενη ανοιγόμενη γκαραζόπορτα: Πλαίσιο από κοιλοδοκό διαστάσεων 80Χ60 χιλιοστά και πάχος σιδήρου 3 χιλιοστά.
Το εσωτερικό σχέδιο της γκαραζόπορτας είναι προσωπική σας επιλογή και αφορά μόνον την αισθητική του χώρου.
Δεν επηρεάζει τη λειτουργία των Συστημάτων Κίνησης διότι όλες οι στηρίξεις και τα εξαρτήματα των γκαραζοπορτών, όπως ράουλα, μεντεσέδες κ.λπ., προσαρμόζονται στο πλαίσιο και για αυτό οι προδιαγραφές κατασκευής των πλαισίων που περιγράφουμε στην προηγούμενη ενότητα, είναι τόσο κρίσιμες.
-
- Οδηγός γωνίας τύπου Λ.
- Στρογγυλός οδηγός/ράγα τύπου Ω.
Προσοχή! Και στις δυο περιπτώσεις, η ράγα θα πρέπει να τοποθετείται πάνω σε οπλισμένο μπετόν ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος καθίζησης.
Σε μεγάλες γκαραζόπορτες με συχνή χρήση, προτείνονται ράουλα μεγάλης διάστασης και με διπλά ρουλεμάν.
Τα ράουλα κύλισης είναι άμεσα συνεργαζόμενα με τον οδηγό/ράγα εδάφους. Για οδηγό γωνίας τύπου Λ, πρέπει να επιλέγονται ράουλα τύπου V ενώ για στρογγυλό οδηγό τύπου Ω, πρέπει να επιλέγονται ράουλα τύπου U.-
- Διαθέτουν εργοστασιακή εγγύηση σωστής λειτουργίας.
- Έχουν συνεχή παραγωγή και διαθεσιμότητα.
- Έρχονται σε διάφορα μοντέλα ανάλογα με τη διάσταση της γκαραζόπορτας.
- Διακινούνται σε όλες τις χώρες τις Ευρώπης και όχι μόνο.
- Καλύπτονται πλήρως με ανταλλακτικά και αυτό τους δίνει συνέχεια στο χρόνο.
- Είναι επώνυμα, είναι FAC.
-
- Εγγύηση καλής λειτουργίας εκ μέρους της Garazoporta.gr.
- Τεχνική υποστήριξη κατά την κατασκευή και την τοποθέτηση.
Μετά από ένα ατύχημα ή δυστύχημα από πτώση γκαραζόπορτας, ακούμε το σχόλιο, “η βαριά γκαραζόπορτα έπεσε και καταπλάκωσε…”.
Η αιτία του ατυχήματος ή δυστυχήματος δεν είναι το βάρος της γκαραζόπορτας αλλά ο τρόπος κατασκευής και τοποθέτησής της.
Μία βαριά γκαραζόπορτα πρέπει να είναι εφοδιασμένη με βαρέως τύπου εξαρτήματα. Όταν δεν είναι, είτε από κακή επιλογή του κατασκευαστή, είτε για τη μείωση του κόστους κατασκευής, τότε τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά. Σύντομα θα προκληθούν ζημιές, φθορές, βλάβες των μοτέρ που κινούν τις γκαραζόπορτες, ατυχήματα ή δυστυχήματα.
Δυστυχώς, η νομοθεσία σχετικά με τις γκαραζόπορτες και τους αυτοματισμούς στην Ελλάδα είναι πολύ πίσω ή και ανύπαρκτη σε σχέση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, αφήνοντας έτσι περιθώρια δράσης σε επιτήδειους χωρίς γνώση και εμπειρία.
Στη σύγκριση των προσφορών μην μένετε μόνον στην τιμή! Συγκρίνετε τις προδιαγραφές κατασκευής, τις προδιαγραφές ασφαλείας και την εγγύηση. Ο “ακριβός” ίσως να είναι απλά αυτός που τηρεί όλες τις προδιαγραφές και φροντίζει για την ασφάλειά σας και την καλή λειτουργία της κατασκευής για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ηλεκτρομηχανικοί μηχανισμοί με μόνιμη λίπανση και τάση λειτουργίας 230V (μονοφασικοί)
Είναι οι πλέον οικονομικοί, ενώ υπάρχει τεράστια ποικιλία μοντέλων από πολλούς κατασκευαστές.
Έχουν μόνιμη λίπανση από γράσο στο εσωτερικό του κινητήρα.
Είναι κατάλληλοι για χαμηλή ή μέτρια συχνότητα χρήσης. Εάν δουλεύουν συνεχώς, υπερθερμαίνονται και ενεργοποιείται το θερμικό που προστατεύει τον κινητήρα διακόπτοντας τη λειτουργία του μέχρι να “κρυώσει”. Η συχνή χρήση τους, εκτός προδιαγραφών, μειώνει τη διάρκεια ζωής τους.
Υδραυλικοί μηχανισμοί με λίπανση ελαίου (oil-bath) και τάση λειτουργίας 230V (μονοφασικοί)
Είναι κατάλληλοι για μεγάλη συχνότητα χρήσης. Έχουν δυνατότητα λειτουργίας σε δύο ταχύτητες: κανονική, για το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και αργή, για ένα μικρό μέρος προς το τέλος, ώστε η γκαραζόπορτα να μην χτυπάει στα μηχανικά στοπ.
Ο κινητήρας λειτουργεί σε “μπάνιο λαδιού” (oil-bath) και έτσι:
- Έχουν καλύτερη ψύξη.
- Παρουσιάζουν λιγότερες φθορές και καταπονήσεις και άρα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τους μηχανισμούς με μόνιμη λίπανση.
Μηχανισμοί με μόνιμη λίπανση και τάση λειτουργίας κινητήρα στα 24V (χαμηλή τάση – συνεχούς ρεύματος)
Είναι κατάλληλοι για μεγάλη συχνότητα χρήσης.
Διαθέτουν σύστημα αναγνώρισης εμποδίων και σταματούν ή/και αντιστρέφουν την πορεία τους όταν διαγνώσουν αντίσταση.
Ο κινητήρας λειτουργεί με τάση 24V (χαμηλής τάσης – συνεχούς ρεύματος). Ο μηχανισμός τροφοδοτείται με τάση 230V από το δίκτυο ρεύματος και, μέσω μετασχηματιστή, την μετατρέπει στην απαιτούμενη τάση 24V.
Μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι οι συγκεκριμένοι μηχανισμοί μπορούν να δεχτούν μπαταρία σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.
Βάσει Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όλοι οι μηχανισμοί θα πρέπει να είναι 24V ή, εάν πρόκειται για 230V, θα πρέπει να διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα αναγνώρισης εμποδίων (encoder) για αντιστροφή της πορείας της γκαραζόπορτας.
Συχνότητα χρήσης
Στην επιλογή του μηχανισμού (μοτέρ) γκαραζόπορτας το κύρια κριτήρια είναι:
- Το πλάτος της γκαραζόπορτας
- Το βάρος της, και
- Η συχνότητα χρήσης
Από το πλάτος της γκαραζόπορτας προκύπτει η απόσταση που πρέπει να διανύσει ο μηχανισμός (άνοιγμα + κλείσιμο) σε κάθε εντολή και από το βάρος της, προκύπτει το φορτίο που πρέπει να μετακινήσει.
Το βασικότερο όμως όλων είναι η συχνότητα χρήσης του μηχανισμού τις ώρες αιχμής.
Η γκαραζόπορτα ανοιγοκλείνει με την ίδια συχνότητα όλο το 24ωρο ή με μεγαλύτερη κατά την προσέλευση/αποχώρηση, π.χ., των ενοίκων ή των εργαζομένων; Ποια είναι αυτή η συχνότητα; Προλαβαίνει ο μηχανισμός να “κρυώσει”;
Αυτά είναι τα ερωτήματα που συνήθως δεν λαμβάνονται υπόψιν!
Για παράδειγμα, σε συρόμενη γκαραζόπορτα έως 3μ πλάτος, εάν ο μηχανισμός λειτουργεί έως 30 φορές την ημέρα, με την ίδια κατανομή σε όλες τις ώρες, τότε η πρότασή μας είναι ένας απλός μηχανισμός 230V με μόνιμη λίπανση (με γράσο).
Εάν όμως, ο μηχανισμός πρέπει να λειτουργεί 30-50 φορές, και αυτές μόνον στις ώρες αιχμής, τότε προτείνουμε υδραυλικό μηχανισμό.
Καλέστε μας να μιλήσουμε ειδικά για τη δική σας περίπτωση και να σας προτείνουμε τον καταλληλότερο μηχανισμό για την γκαραζόπορτά σας!
Σχέση μοτέρ – ηλεκτρονικών
Ο κάθε μηχανισμός περιέχει έναν ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου. Το μοτέρ θα εκτελέσει τις κινήσεις σύμφωνα με τις ρυθμίσεις στον πίνακα ελέγχου.
Ο κάθε κατασκευαστής διαθέτει το δικό του ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου ώστε τα μοτέρ του να αποδίδουν το 100% της λειτουργικότητάς τους.
Για παράδειγμα: Η εταιρεία FAAC έχει σχεδιάσει τους ηλεκτρονικούς της πίνακες ώστε τα μοτέρ της να θεωρούνται “έξυπνα”, να εκτελούν δηλαδή οποιαδήποτε λειτουργία, σε επιλεγμένο χρόνο, με ρυθμιζόμενη δύναμη κίνησης, με φρένα, επιβραδύνσεις, να δέχονται εξωτερικές συσκευές όπως ηλεκτρική κλειδαριά, χρονοδιακόπτη, κλειδοδιακόπτη, μπουτόν, φωτοκύτταρα με ή χωρίς πολικότητα καλωδίων, καρταναγνώστες, κ.λπ..
Αυτό σημαίνει ότι σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα, π.χ. της FAAC, έχουμε:
- μοτέρ FAAC
- πίνακα ελέγχου FAAC
- τηλεχειριστήρια FAAC
Γιατί όμως σε τέτοια συστήματα συναντάμε πολλές φορές εξαρτήματα από διαφορετικές εταιρείες; Π.χ. μοτέρ ενός μεγάλου επώνυμου ιταλικού ή γερμανικού οίκου, πίνακα ελέγχου άλλης εταιρείας και χειριστήρια αγνώστου προέλευσης;
“Για την μείωση του κόστους του μηχανισμού”, είναι η απάντηση.
Τέτοιοι συνδυασμοί όμως ακυρώνουν τις δυνατότητες των μηχανισμών, μειώνουν την απόδοσή τους και τη διάρκεια ζωής τους.
Στην πρώτη βλάβη ή στην ανάγκη αγοράς επιπλέον χειριστηρίου, δεν είναι αυτονόητη η εξυπηρέτηση.
Για παράδειγμα: Εάν διαθέτετε μηχανισμό FAAC, εύλογα θα ζητήσετε ένα νέο χειριστήριο FAAC. Όμως αυτό δεν θα ταιριάζει στο μοτέρ σας γιατί δεν διαθέτει τα ηλεκτρονικά μέρη της FAAC. Συνεπώς, δεν ξέρετε ποιο χειριστήριο να ζητήσετε ή γιατί δεν έχει επαρκή εμβέλεια το χειριστήριο ή γιατί το χειριστήριο είναι αντιγραφικό και δεν προσφέρει καμία ασφάλεια, ενώ τα φυλλάδια της FAAC λένε άλλα.
Με λίγα λόγια αυτό που προτείνουμε είναι:
- Μοτέρ FAAC; Άρα πίνακας με χειριστήρια FAAC.
- Μοτέρ DEA; Άρα πίνακας με χειριστήρια DEA.
- Μοτέρ RIB; Άρα πίνακας με χειριστήρια RIB.
- Μοτέρ VDS; Άρα πίνακας με χειριστήρια VDS.
- Μοτέρ ΚΕΥ; Άρα πίνακας με χειριστήρια ΚΕΥ.
Πως θα ελέγξετε την ομοιομορφία των συστημάτων του μηχανισμού σας; Δείτε απλά τι αναγράφεται σε αυτά, η πλακέτα και το χειριστήριό σας είναι του ίδιου κατασκευαστή;
Έτσι, μας καλούν μόνον για επισκευή και μόνον όταν σταματήσει να λειτουργεί εντελώς ένας μηχανισμός.
Δείτε τι λένε οι ειδικοί: Dea System: υποδείξεις συντήρησης για υδραυλικούς μηχανισμούς Η προληπτική συντήρηση και ο τακτικός έλεγχος εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνονται οι προτεινόμενες εργασίες συντήρησης και ελέγχων που πρέπει να γίνονται περιοδικά.-
- Καθαρισμός εξωτερικών επιφανειών: ανά 6 μήνες
- Έλεγχος βάσεων στήριξης, βιδών κ.λπ.: ανά 6 μήνες
- Έλεγχος συστήματος απασφάλισης για χειροκίνηση: ανά 6 μήνες
- Έλεγχος στάθμης και πλήρωση λαδιού: ανά 1 έτος
- Ολική αντικατάσταση λαδιού: ανά 3 έτη
-
- Καθαρισμός εξωτερικών επιφανειών: ανά 6 μήνες
- Έλεγχος βάσεων στήριξης, βιδών κ.λπ.: ανά 6 μήνες
- Έλεγχος συστήματος απασφάλισης για χειροκίνηση: ανά 6 μήνες
- Τερματικοί διακόπτες, φρένα, γρανάζια: ανά 6 μήνες
-
- Για εγκαταστάσεις μεσαίας χρήσης, αρκεί ένας ετήσιος έλεγχος.
- Για εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται πιο συχνά, οι έλεγχοι λαδιού πρέπει να πραγματοποιούνται κάθε έξι μήνες.
- Η στάθμη λαδιού πρέπει να είναι περίπου 8 mm από το άνω άκρο της φλάντζας διανομής.
- Για να συμπληρώσετε το λάδι, πρώτα αφαιρέστε το κάλυμμα και τη μονάδα απελευθέρωσης και, στη συνέχεια, ρίξτε λάδι.
- ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΛΑΔΙ FAAC XD 220.
- Ελέγχετε περιοδικά ότι το σύστημα αντισύνθλιψης έχει ρυθμιστεί σωστά (βαλβίδες BY-PASS) και την αποτελεσματικότητα του συστήματος απελευθέρωσης που επιτρέπει την κίνηση των πυλών χειροκίνητα.
- Οι συσκευές ασφαλείας πρέπει να ελέγχονται κάθε έξι μήνες.
-
- Τακτικός έλεγχος: Προτείνεται ο έλεγχος να γίνεται κάθε έξι (6) μήνες.
- Εφόσον παρατηρήσετε τυχόν φθορές στα συστήματα ή στην γκαραζόπορτα, τότε και μόνο απαιτείται η επίσκεψη του τεχνικού.
- Με τον έλεγχο αυτό προλαμβάνετε σοβαρές ζημιές, ατυχήματα και εξοικονομείτε χρήματα.
Για περισσότερες πληροφορίες, φυλλάδια μηχανισμών, περιγραφή, χαρακτηριστικά, τεχνικές προδιαγραφές, σχεδιαγράμματα και φωτογραφίες ανταλλακτικών με πλήρως μεταφρασμένη περιγραφή, εξαρτήματα γκαραζοπορτών, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.garazparts.com.
Εκεί, αναζητήστε και βρείτε το μηχανισμό που έχετε και στη σελίδα του όλα τα διαθέσιμα έγγραφα και τα ανταλλακτικά του.